Skip to content

Bij His Family Support staan we klaar voor mensen die hulp nodig hebben, of dat nu emotioneel, praktisch, financieel of geestelijk is.

We merken dat de vragen heel verschillend kunnen zijn en willen graag ondersteuning bieden waar mogelijk en binnen onze mogelijkheden. Helaas kunnen we niet altijd iedereen helpen, maar we doen ons best om de juiste hulp of het meest passende advies te geven, ook door te verwijzen naar andere (christelijke) instanties.

Onze werkwijze:

  1. Aanmelden: U meldt uw hulpvraag aan via ons contactformulier.
  2. Telefonisch contact: Iemand van ons kernteam belt u op en stelt enkele vragen om de situatie beter te begrijpen.
  3. Doorverwijzing indien nodig: Als blijkt dat wij niet kunnen helpen, verwijzen wij u door naar passende (christelijke) hulpverlenende instanties.
  4. Intakegesprek: Vaak plannen we een intakegesprek met een van onze gediplomeerde, vrijwillige hulpverleners. Tijdens dit gesprek bekijken we wat mogelijk is binnen onze pastorale ondersteuning of via andere organisaties.
  5. Advies en vervolgstappen: Na het intakegesprek ontvangt u advies over de beste vervolgstappen en bespreken we samen welke optie het meest passend is. Dit advies kan soms meteen gegeven worden maar soms ook na verder de mogelijkheden te onderzoeken.

Bij His Family Support staan respect, vertrouwen en zorg centraal. Ons doel is om mensen te helpen in hun persoonlijke situatie en hen te begeleiden naar de hulp die zij nodig hebben